[21/08/2006] Consumer Rerponsivess to mobile marketing, by Hanken Swedish School of Economics and Business Administration [190 Kb] Αριθμός εμφανίσεων: 3540
|
[21/08/2006] Consumer Responsiveness to Marketing Communication in Digital Channels, by Hanken Swedish School of Economics [273 Kb] Αριθμός εμφανίσεων: 1722
|
[21/08/2006] Permission-based Mobile Marketing: Best Practices and Success Stories, by Air2Web [850 Kb] Αριθμός εμφανίσεων: 4060
|
[21/08/2006] Does Internet Advertising Alienate Users? by Ruth Rettie, Helen Robinson and Blaise Jenner Kingston University [113 Kb]
This paper attempts to explain the dramatic decline in click-through ratings in terms of a change in consumer attitudes to Internet advertising. Although previous researchers found fairly positive attitudes to Internet advertising, our research found more negative attitudes. Αριθμός εμφανίσεων: 1482
|
[21/08/2006] Mobile Marketing A Primer Report by First Partner [295 Kb]
Mobile marketing is more than a trendy new media channel; it is a powerful communication tool with considerable audience reach and awareness. Over 85% of the population in the UK use a mobile phone and 80% across Western Europe. Αριθμός εμφανίσεων: 2681
|
[21/08/2006] Internet Marketing: An Overview by Jianwei Hou and César Rego, University of Mississippi [70 Kb]
Years of Internet marketing research have yielded a set of important findings. The purpose of this paper is to review these findings and assess what has been done and what has not been done in the area. In doing so, the authors review existing findings ranging from the types of products on the Internet, the Internet as a marketing channel, the Internet as an advertising and communication medium, the Internet adoption, to the effect of the Internet on traditional markets. Based on the studies reviewed, implications are drawn for further theoretical and empirical investigations. Αριθμός εμφανίσεων: 2098
|
[21/08/2006] Do marketers have the data they want? The way they want? by Sumeet Kanwar, iLeo [436 Kb]
A large number of interactive and direct marketing agencies have encouraged marketers to invest in initiatives targeting individuals as customers. These initiatives have taken various forms ranging from 24hour call-centers to e-mail marketing to loyalty/rewards programs - covering the entire span of customer acquisition, retention and service. While several such customer level initiatives can justify themselves in isolation, marketers and their support agencies have not helped create customer value frameworks to track success/failure within and across such initiatives. Αριθμός εμφανίσεων: 1260
|
[21/08/2006] Pricing Digital Marketing: Information, Risk Sharing and Performance by Arun Sundararajan, New York University [977 Kb]
unique value proposition of Internet-based digital marketing is the availability of precise measures of the actual performance of individual campaigns, which makes performance-based advertising pricing schedules feasible. These pricing schemes are studied in the presence of competition, performance uncertainty and asymmetric information about the quality of the client’s content and the effectiveness of the publisher’s technology. The paper’s findings challenge the dominant practice of CPM-based pricing for digital marketing by establishing that performance-based pricing is always profit-improving for publishers, even when publishers are constrained to offer CPM-based pricing in parallel. Αριθμός εμφανίσεων: 1391
|
[21/08/2006] Marketing: Synergy of Purchasing and Relationship Marketing by Wim G. Biemans and Maryse J. Brand, University of Groningen [119 Kb]
Η παραδοσιακή σχέση, όπου ο πωλητής παίρνει την πρωτοβουλία με την προσφορά ενός προϊόντος, αντικαθίσταται όλο και περισσότερο από μια σχέση όπου ο αγοραστής ψάχνει ενεργά για έναν προμηθευτή που είναι σε θέση να εκπληρώσει τις ακριβείς ανάγκες του. Το αντίστροφο μάρκετινγκ (reverse marketing) δεν είναι τεχνική, αλλά μια διαφορετική προοπτική στην αγορά και τη διαχείριση ανεφοδιασμού, και μπορεί να οδηγήσει στις μειώσεις δαπανών 5 έως 30 τοις εκατό. Επιπλέον, το αντίστροφο μάρκετινγκ μπορεί να οδηγήσει στη βελτιωμένη ποιότητα των προϊόντων, παράδοσης και υποστήριξη υπηρεσιών. Αριθμός εμφανίσεων: 5906
|
[21/08/2006] Transformation in Relationship Marketing, by Tzokas and Saren, University of Strathclyde [125 Kb]
Με βάση την αρχή ότι οι πελάτες είναι η βασική αξία στο μάρκετινγκ, αυτή η μελέτη παρουσιάζει μια αναθεώρηση και μια κριτική της τρέχουσας γνώσης σε αυτόν τον τομέα και ολοκληρώνει με διάφορες προτάσεις για την αναβάθμιση της γνώσης μας σε αυτόν τον τομέα. Αριθμός εμφανίσεων: 1683
|
[21/08/2006] Paradigms in Customer Management, by Merlin Stone, University of Surrey [55 Kb]
Αυτή η μελέτη προκαλεί πρότυπα και μοντέλα που εφαρμόζονται στη διαχείριση των πελατών (CRM). Συνοψίζει με απλό τρόπο μερικές καθιερωμένες πρακτικές μάρκετινγκ, και επισημαίνει ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι προτιμήσεις πελατών δεν οδηγούν στα απλά συμπεράσματα για το ποιες μέθοδοι είναι κατάλληλες για την επικοινωνία με τον καταναλωτή. Αριθμός εμφανίσεων: 1388
|
[21/08/2006] Understanding Online Message Dissemination: An Analysis of "Send this messageto your friend" Data, by Sandeep Krishnamurthy [137 Kb]
Το να ενθαρρύνεις τους καταναλωτές να στέλνουν ιστορίες στους φίλους τους είναι μια εφαρμογή viral marketing που προβλέπει τη διάδοση μηνυμάτων μέσω της επικοινωνίας πελάτη με πελάτη παρά εταιρεία με πελάτη. Έχει νόημα για έναν εκδότη να περιλάβει αυτό το χαρακτηριστικό γνώρισμα εφόσον οι καταναλωτές είναι πιθανότερο να δεχτούν τις συστάσεις των φίλων τους και αυτό μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα ανάγνωσης της ιστορίας. Αριθμός εμφανίσεων: 1338
|
[21/08/2006] TARGETING HIGH-VALUE CUSTOMERS, by Boston Consulting Group [72 Kb]
Σήμερα ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές αγοράζουν χρησιμοποιώντας πολλαπλά κανάλια. Επίσης, οι περισσότεροι πελάτες πρώτα επισκέπτονται το ηλεκτρονικό κατάστημα και έπειτα πραγματοποιούν τις αγορές τους με τον παραδοσιακό τρόπο. Αριθμός εμφανίσεων: 7171
|
[21/08/2006] Effective Call Center Management: Evidence from Financial Services, by Wharton [317 Kb]
Τα κέντρα κλήσης (Call Center) γίνονται γρήγορα το σημαντικότερο σημείο επαφής για την εξυπηρέτηση των πελατών και παράγοντας νέο εισόδημα σε ποικίλες βιομηχανίες. Αυτό το φαινόμενο είναι φανερό στη βιομηχανία οικονομικών υπηρεσιών. Αυτή η μελέτη παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας έρευνας για τη διαχείριση των κεντρικών διαδικασιών κλήσης σε σημαντικές εταιρίες οικονομικών υπηρεσιών. Τα αποτελέσματα δείχνουν σαφώς τη σημασία της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού και της τεχνολογίας, στη δημιουργία υψηλής απόδοσης κεντρικών περιβαλλόντων κλήσης. Αριθμός εμφανίσεων: 1192
|
[21/08/2006] An Integrated Approach to Interactive and Personalized TV Advertising, by AUEB [54 Kb]
Σε αυτήν τη μελέτη αντιμετωπίζεται η διαφήμιση στη ψηφιακή τηλεόραση και περιγράφεται μια συγκεκριμένη προσέγγιση στην παράδοση εξατομικευμένου αλληλεπιδραστικού περιεχομένου. Αριθμός εμφανίσεων: 1338
|